søndag den 7. oktober 2007

Faaborg Hill Climb 2007

Så kom dage til mit andet Hill climb. På det sidste Hill Climb ved Silkeborg, havde jeg jo motorproblemer, den satte ud ved acceleration, sikkert pga. sod på tændrørene, og det nok pga. for lang tomgangs tid ved start, bilen får måske også for meget at leve af. ? jeg blev anbefalet at skifte til et varmere tændrør, og så snakkede vi lidt teori, om tændrør med 3 elektroder, jeg prøvede begge dele, og hvad af det der hjalp, ved jeg ikke? men problemet var løst, bilen fløj af sted ved alle start, godt nok med en sort sky efter sig, som godt kunne tyde på for meget benzin, men min placering var tydelig blevet beder, i min klasse på 8 biler, blev jeg nr. 4 kun 2 sek. fra en 3'die plads pokal, og total nr. 23 ud af 46 deltagere.

Se linket fra TV2Fyn http://www.tv2fyn.dk/video/9769
http://www.tv2fyn.dk/video/9774


Man lære meget om sin bil på den her måde, også om hvad tekniske krav der stilles, for at opnå de bedre resultater, hvilke små detalje der skal ændres på, for at hente bare et enkelt eller halvt sekund, det kan være så enkelt, som at finde det helt rigtige dæktryk. Mine dæk er absolut ikke egnet til ræs, Jeg køre på noget der hedder "Corsa" dæk 205/60-15 fra Indonisia..! og jeg skrider ud i stort set alle sving, og ved nedbremsning, skal der ikke meget til for at den blokere, så det er helt sikker, at det er de rigtige dæk der skal til.

Sponsor søges... :-)

Ingen kommentarer: