søndag den 7. marts 2010

Bilmesse Fredericia forår 2010

Der er ikke sket så meget i min lille bil verden, at det har været værd at skrive om, Toyota’en køre og de andre biler står og venter på bedre vejr, der er godt nok masser af projekter, og reparationer, som skal udføres i den nærmeste fremtid, men indrømmet så er jeg en frossenpind, og får ikke meget for hånden, i den lange vinter vi forhåbentlig snart er ude af, det er jo forår.

Der har været en bilmesse i Fredericia, og den forløb som vi havde forventet, et par enkelte bil ændringer blev det til, men det er vi så vand til, Vi havde planlagt at der skulle være en brugs bil, så man kunne se at Triumph, også kunne anvendes til hverdags kørsel, også om vinteren!!! Det gjorde vi med Michael Ensted’s Herald 13/60 der ikke fremstod som den flotteste restaureret, men i meget tidstypisk stil, med tagbagagebærer hvorpå der lå gamle træ ski og en kælk, vi havde også Claus Ebberfeld’s flotte Stag og Jørgen Thomsen’s TR 250, en rigtig flot samling biler, og som vi helst vil have det, både familiebil, sportsvogn, og i prisklasser hvor alle kan være med, det er jo vigtig at fremhæve, at DTAK er en klub for alle.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Peter.
Har selv et par 6cyl. motore stående uden den firkantede kasse og bolt huller, og de er ikke så mystiske som du antager. Alle de første 2000 var monteret med denne motor op til MB 170.000 og den var som du er inde på fra Vanguard MK2. Ekspations beholder har jeg ikke set i den udformning før, så måske en hjemme gjordt , eller noget der passer fra noget andet.
Fin Side med mange sjove og spændende ting på.
Vi ses.
Mvh
Jens Kastrup
007

Anonym sagde ...

Hej igen.
Glemte lige at de første Herald 948 og 1200 havde samme måde at "stå" på rammen, men senere op på tårnene som de fleste kender.
Mvh
jens
007

Peter E Jensen sagde ...

Hej Jens

Ja hvis nogen skulle vide, kunne det da ikke være andre end dig :)

Jeg kunne bare ikke få det til at passe med at den Vitesse 1600 motor Michael har HB6064 menet at den er fra 1962, den har de 4 normale huller,
men så må det jo være sådan en motor, jeg skal have til Germundensen, gamle mk1 når jeg engang kommer så langt, den er jo fra 1964

Mvh
Peter

Peter E Jensen sagde ...

Ha... Min Triumph 2000 mk1 fra 1966 er med den selv samme motor type, der kan man bare se, så lærte jeg noget nyt, om Triumph. Så mangler jeg bare at finde ud af om Ekspantions beholderen er lavet af STANPART, den er ihvertfald ikke hjemme gjort.