torsdag den 9. april 2009

Min Herald

Min gamle Herald, har ikke fået så meget opmærksomhed her på siden , som den enlig burde have, for er der en Herald, der er blevet skruet i, så er det nok den. Kort fortalt. Jeg købte bilen i 1995, den var synet, men trængte til en kærlig hånd, en total restaurering har den aldrig fået, men en løbende og bruger venlig forbedring, er det blevet til, i de nu 14 år, jeg har haft den. Det var sådan at bilen for 5 år siden, gennemgik en konvertering far 4 til 6 cylinder. Jeg var så heldig, at min bror havde haft en Vitesse motor i sin Triumph magen til min, og den kunne jeg købe, det tog en weekend, og så var min Herald, 6 cylinderet. Det skal så lige nævnes, at min bror brugte noget mere tid, på at udvikle konverteringen, som ikke er nogen let sag, af tekniske dele min Herald består af kan nævnes, motoren på det tidspunkt, Vitesse mk.1 (nu én mk.2), gearkasse fra GT6, karburatorerne og kadan aksel fra Triumph 2000, køler fra en Dolomite 1500, expentions beholder fra en TR7. Nu hvor motoren er én mk.2 har det været nødvendig, at beholde termostat huset og svinghjulet fra Vitesse mk.1 motoren, og nu min sidste forbedring, har jeg fået fat i en køler fra en Triumph 1300 FWD og en køler top fra en tidlig model af en, Vitesse eller Spitfire, den hæver køleren, op over motoren, så vandet kommer helt op i topstykket, og det virker meget bedre.

1 kommentar:

Maskulinisten sagde ...

Får vi snart lidt PI update? Eller skal den bare have støvet vasket af, og så ud at køre i Frijsenborg?