søndag den 11. oktober 2009

Prøvekørsel af Rolls Royce Silver Shadow



Det første jeg bemærker er den lille nøgle, ikke meget større end den til min Triumph Herald, så sætter jeg min ind på sædet, lyst læder, ikke blødt heller ikke hårdt, man sidder godt, måske lidt mangel på lændestøtte, nøglen sættes i og drejes, og en svag buldren høres, jeg sætter Rolls’en i R og giver lidt gas, og uden at kunne mærke jorden under mig flytter Rolls’en sig baglæns, jeg drejer mig fri af pladsen, og sætter Rolls’en i D, bare det at dreje på rettet i en Rolls, kan jeg ikke sammenligne med en ny servostyret bil, selv på store brede hjul, kunne jeg ikke mærke nogen modstand, jeg gav Rolls’en gas og den bevægede sig ud af gårdspladsen, turen var på et par kilometer, på de små jyske veje, og hastigheden oversteg ikke 70 km/t tror jeg, men det var heller ikke fart, der betød noget, men følelsen af at svæve en halv meter over vejen, og så kunne jeg jo godt se at lændestøtte var der jo ikke brug for.
Det vil nok kræve noget længere tid at tilpasse sig sådan en bil, jeg husker min Triumph 2000 mk2. Der i starten føltes som en stor bil, men efter et par år, let kunne smides rundt i et sving, om man vil kunne det samme med en Rolls, må jo fra min side vente lidt endnu, der kan fås mange andre spændene biler for de penge, Rolls’en kos
tede, men det var en stor oplevelse at køre i en så anderledes bil, bare det at sidde godt, og at man helt fremme på køleren, kunne se den flotte kølerfigur, drømmer jeg eller er jeg vågen….

Ingen kommentarer: