fredag den 9. oktober 2009

Fyn HillClimb 2009

Så kom det sidste HillClimb i år. Det var på Fyn og løbet var det længste nogensinde, hele 4 km. Skulle forceres i de Syd Fynske alper, jeg var der naturligvis, men desværre igen kun som fotograf i skovkanten, på en måde var jeg nu godt tilfreds, for det var et frygtelig vejer, med kamera i den ene hånd og paraply i den anden, det var ikke så let at få gode billeder, med et efterhånden gammelt digitalkamera, Konika Minolta Dimage Z10 3.2 mega pixels, jeg savner mit gamle og “arvet” Topcon spejlrefleks kamera fra 1975, fuld automatisk, og altid knivskarpe billeder, Nå… løbet var fuld af spænding, og nye biler, skønt at se en rigtig folkevogn, denne her VW 1302 var en gæst fra Norge, og han kørte godt til, en 3’die plads blev det til i klasse 7, vores ven Mads Nygaard i sin TR 5 PI kom ind på en fjerde plads i klasse 6, som blev vunden stærkt, af Kurt Mejer i sin Volvo 142, hvis det ikke forstås, hvordan Kurt kan vinde i en Volvo 142, så prøv at spring et løb over og se ham køre fra sidelinjen, jeg vil sige at hovedparten af bilerne, har en meget ens kørestil, det går stærkt, men når Kurt kommer, så er man ikke i tvivl om at det går rigtig stærkt, man kan høre det på lang afstand, der er fuld skrald på hele tiden, vild opbremsning før skarpe sving, og så var han den eneste jeg så flyve, der er meget vi kan lære. Se tiderne her

Ingen kommentarer: