lørdag den 10. september 2011

Så sker der lidt igen


En afhoppet låsering, var årsag til slitagen.

Så gik sommeren forbi med store regndråber, så det er ikke blevet til de helt aktive Triumph år, jeg havde jo lagt Motorsporten lidt på hylden, af forskellige årsager, min gearkasse på Tr6’eren var jo aldrig blevet helt god, og kølingen drillede på min Herald, men hen mod års træffet, var det alligevel lykkedes mig, at få lavet både gearkasse og køler, så begge biler igen var kørende, kølingen på Herald’en var blevet meget bedre med en helt ny køler, ikke super god, men bedre, der er nogle returslanger der skal laves lidt mere om på, men gearkassen på TR6’eren køre bare som den skal, 437 kr. for en ny hovedeaksel og et par dage til at skifte den, mere skulle der ikke til, hvorfor så vente 2 år med at gøre det? Det er en sag om at prioritere tingene, for jeg har meget andet, der også venter og det er ikke let at få tid til det hele.

Års træffet var i Hillerød på Sjælland, et fint sted og med god tilslutning, det er altid hyggelig at mødes med vennerne i klubben, vejret holdt forbløffende godt, under selve træffet, jeg kørte selvfølgelig med kalechen nede hele vejen, der kom lidt regn uden betydning, på vejen til træffet, og havde jeg ikke gjort ophold på hjemturen ved Skoda museet i Glamsbjerg, der afholdte Store bilklub dag, så havde jeg kunne køre hjem uden en dråbe regn, men sådan gik det ikke, en meget kraftig regnbyge slog ned over min åbne bil, da jeg lå på motorvejen sidst på eftermiddagen, men forbavsende, så gav det ikke de store problemer, udsynet var ikke specielt godt, men jeg blev ikke nævneværdig våd, så længe at jeg bare holdt farten, og kunne se baglygterne på den foran kørende bil, og så skal man ikke spekulere på hvad andre bilister tænker, for har man Engelsk syge, nyder man turen uanset…

Mon den også har motor? 
Nå men jeg var jo gået helt i stå med motorsporten, jeg har ikke kørt Historisk Hillclimb siden 2009, og det var jo primært det jeg havde købt bilen til, så nu hvor gearkassen igen fungere, fik jeg endelig tilmeldt mig en dag på Køreteknisk anlæg i Haderslev, det var MG klubben der arrangerede lidt kegle ræs, for der blev virkelig kørt om mange kegler den dag, dels for at undgå en for høj fart på den lille bane, men også for at undgå for meget støj, da én af naboerne til banen, ikke var i humør til den slags drenge streger, det blev til en rigtig god dag, der var fuldt hus, 25 tilmeldte biler, der var delt op i 3 klasser, og jeg var så heldig at vinde en 3’die præmie i min klasse, så det gjorde ikke dagen mindre god.
Altid i godt selvskab

Nu er jeg så kommet lidt i gang med ræset igen, men de nye sikkerheds regler driller lidt, jeg forstår dem godt, for sikkerheden skal man ikke spare på, når man har en hurtig bil, men prisen man skal betale for den, syntes jeg er for høj, når man tænker på hvor få ture man når at køre på de år sikkerhedsudstyret er godkendt til, reglerne er vist bygget på store rallys og længere bane løb, hvor flere biler køre tæt og ikke halv anden minuts bakke løb/sprint, hvor bilerne bliver sendt af sted én af gangen. Så nu har jeg prøver at tilmelde mig Det fynske Hillclimb, i standard klassen, og så må jeg prøve om jeg kan holde mig under 80 km/t i snit,
mere om det sener…..

Ingen kommentarer: