lørdag den 24. september 2011

Det syd Fynske hillclimb


Nyt nummer på døren og klar til race

Mit første hillclimb siden Munkebjerg august 2009, og det var en fornøjelse at komme i gang igen. Jeg havde tilmeldt mig vægt effekt klassen for standard biler, hvilket passede godt til min bil, trods racer trim. Dagen startede ellers rigtig godt, jeg var mødt op fra morgenstunden kl.7 det var et skønt morgen vejer, at køre til syd Fyn i, jeg havde den flotteste solopgang på vejen der ned, men kort efter ankomsten, kunne den Danske himmel ikke holde sig længere, en mindre byge nåde lige, at gøre den ellers tørre skovvej godt våd, lidt en skam, når det nu er på tør vej at det går hurtigst, men det var jo ens for alle, og så var faren for at overskride de 80 km/t i snit, ikke noget problem, og jeg var da også langt fra. Lysten til at fyre den af på en våd skovvej, er knap så stor, når der er kontant afregning, mod træerne hele ruten igennem, men banen var rigtig sjov trods den våde vej, på et længere stræk igennem skoven kunne man se vejen lange frem, men det gik op og ned og med små sving og hop, så det var som at køre på en rutsjebane i tivoli, min GPS viste en max fart på 104 km/t, men det var i de skarpe sving, at man skal vinde tiden og der var jeg noget mere forsigtig end mange andre, jeg ville jo godt køre i min bil hjem igen, 5 ture på en ny rute, er ikke nok for mig til at køre max og slet ikke på en våd vej. Min hurtigste tid blev i testen 1:40.683 min. men i de endelige heat, endte jeg på plads nr. 34 ud af 54 deltagende biler og en 7 plads i min klasse ud af 10 biler, den hurtigeste tid var af alle var 1:25.898 og blev kørt i en Volvo 544 i min klasse var det 1:32.159 kørt i en Lotus 7 serie 4 så der var ikke noget at være stolt af. Men man må jo have en holdning til årsagen. Hvis jeg ville gøre mere for at vinde, og satse mere på banen, så må jeg jo bare betale prisen, for at komme op i klasse B og montere overgear, spær og bedre dæk. Men banerne er ikke ens, og er vejret med mig, kan jeg forhåbentlig gøre det bedre for mindre til foråret.
3 Britiske muskel biler i samme klasse, TVR 3000, Jensen Healey og min TR6 PI

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Peter, kender du fyren i den hvide TVR ? jeg overvejer at importere en 3000M men vil gerne i kontakt med en dansk ejer først. Mvh Mads (mads@vejnoe.com)