fredag den 28. august 2009

Automania ved Silkeborg

Automania danner rammen om flere små bil arrangementer, og gør det til et stort, der starter fredag og slutter søndag,
Fredag, starter med klassiske biler på torvet, alle biler køre frem foran publikum, og en speaker, fortæller lidt om bilerne. På Jyllandsringen, vil man få mulighed for at prøve sin bil på banen, der må dog ikke ræses… Det var der så lige nogle i en Ferrari der ikke kunne lade være med, og det kom de nok også til at fortryde, og det viser jo tydelig, hvorfor de ikke vil have at uerfarne, ræser i deres alt for hurtige biler, ét er jo at køre stærkt, noget andet er jo at kunne bremse i tide…

Lørdag, er der DanParcs HillClimb ved Gjern bakker, jeg skulle selv have deltaget, men jeg måtte aflyse det, pga. tilbagevendende gearkasse problemer, træls..

Søndag, er for dem der vil køre en hygge tur i deres klassiske bil.

Vi havde i DTAK fået en opfordring, om at deltage med så mange Triumph’er som mulig, til fredagens fremvisning, en god idé for Triumph er lidt en overset bil, i forhold til MG. Men var der vejret eller de talrige mange undskyldninger, der holdte Triumph ejerne hjemme, nu hvor én endelig har taget et initiativ, og med mulighed for at vi kunne følges ind til byen. Det regnede da jeg kørte hjemmefra, men da jeg var nået op til mødestedet, hos Jens Konred, skinnede solen, som var den bestilt, til arrangementet. Vi kørte samlet ind til byen, hvor vi mødtes med to andre, 6 Triumph’er var hvad det kunne blive til, sørgelig vil jeg selv mene, vi skulle jo have været samlet en 40 stykker, det han sagtens lade sig gøre, hvis man vil… Jeg var kørt i min TR6 PI med defekt gearkasse, på en rolig tur uden vilde gearskift, køre den fint, men jeg bliver desværre nød til, at skille gearkassen ad igen, og få funden den fejl, som jeg ikke fik løst sidste gang.

Ingen kommentarer: