mandag den 10. august 2009

Munkebjerg Hillclimb 2009

Efter at have fået monteret, Hi-Fi sound system, på min indsugning, var TR6’eren både begyndt at trække bedre og lyde bedre, så det var rigtig spændene, at skulle deltage i årets bedste bakkeløb. Vi startede lørdag, med teknisk kontrol og lidt træning på køreteknisk anlæg i Fredericia. Sidste år fik jeg monteret nogle nye Vredestein sportrac 3 dæk, det var i et forsøg, på at have et fornuftig allround dæk, til både gade og hillclimb, og det viste sig jo, ved sidste års Munkebjerg Hillclimb, at det var et godt valg, da regnen silede ned, under alle løb og da de fleste deltagere, jo køre på semi-sliks, havde jeg jo et rigtig godt vejgreb i forhold til dem, og det gav mig da også en 3’die plads i klassen med en tid på 01:11, men nu var dækkene så blevet et år ældre, og de bedste millimeter på dækket var jo slidt af, og da jeg gav den gas på køreteknisk anlæg, kunne jeg godt mærke, at der var en hastigheds begrænsning, i svingene, den begyndte simpelthen at skride sidelæns med forhjulene, på den sol opvarmede asfalt, jeg måtte bare prøve at køre den til grænsen og så få det bedste ud af det. Vi startede søndag morgen, med de to test ture, jeg kunne med det samme, mærke den bedre trækkraft på bakken nå der skulle fart på efter et sving, men jeg kunne også mærke begrænsningen på farten inde i svingene, der vil iverfald være sekunder at hente, med mere klæbrige dæk, så det må jeg overveje… min første test gav et overraskende resultat, 01:08.662 min egen rekord var slået, men det var jo også tørvejr, dvs. luft fugtigheden var høj, og det så ud til regn når som helst, men det blev heldigvis kun til et par få dråber, min anden test gav tiden 01:08.591 ikke den store ændring, nu kom turen så til de gældende Heat, det første 01:09.047 hvad var nu det? en lille smule udsætten i motoren under start, ved de høje omdrejninger, et gammelt tilbagevendende problem, jeg prøvede at rense alle tændrørene, før anden heat, 01:07.564 yes… det var meget bedre, ny personlig rekord, jeg rensede rørene igen, for en sikkerheds skyld, tredje heat 01:08.324 øv.. det er ikke meget jeg får ud af test turene, jeg køre åbenbart max fra første test og det er svært at forsøge med senere bremsninger før sving, når dækkene let kommer i skred, så noget kan der gøres for at gøre det bedre men det kommer til at koste, og det var jo bare meningen med min nye hobby, at jeg skulle have det sjovt og spændene med min Triumph. En 6 plads blev det til i min klasse på 11 biler og nummer 29 af alle 66 deltagende, jeg er nu godt tilfreds, og efter at have set et godt billede af min TR6 i motorsporten.dk og ekstrabladet samt bilbasen, bliver man alligevel lidt stolt, billedet ses øverst, og er taget af: Michael Eisenberg. De skriver godt nok alle steder at jeg blev klasse vinder, det er en fejl, det var Kurt Mejer i sin Volvo 142 der kørte op på 01:00.019 men det må jeg jo så prøve, at leve op til næste gang…

Ingen kommentarer: