lørdag den 11. juli 2009

De Englændere var sgu’ dygtige..

Da jeg i foråret havde udstillet min TR 6 til det årlige Fast & Furiust Car Show, havde jeg afmonteret min forrude, for at få den til at se ud som en klassisk racer, jeg tænkte at de unge mennesker, som er den store del af publikum, skulle have lov til at se, noget styling som de ikke kan købe sig til… Og selv Carsten Andersen med Porsche, havde ikke set noget så smart, ”Er det noget du selv har lavet? – Nej sådan er den lavet fra fabrikken - De Englændere var sgu’ dygtige..” Min TR 6 har jo under løb i England, kørt med Aero Screens, og jeg har prøvet at finde en enkelt rude og til rimelig pris, men uden held, og da jeg så fik af vide, at min TR 6 ikke var homologeret med Aero screens, og at den så ikke ville blive godkendt til hillclimb, så ville jeg ikke sætte penge i sådan en rude, men hullerne er jo lavet i instrument bordet, og det skal da prøves, hvilken virkning det får, så jeg har skåret en lille rude i noget plexiglas, og monteret den med nogle små alu. vinkler, det ser helt godt ud, til den bil, og det virker forbløffende godt, jeg kan ikke rigtig komme over, at bag den rigtige forrude, kommer der ofte et ryk i skyggen på kasketten, så det er lige før den blæser af, men bag den lille rude 12 cm høj 35cm bred, sidder jeg perfekt i læ, for fart vinden, og selv i høj fart blæser kasketten ikke af, jeg kan nu mærke, at meget af vinden kommer ned i kabinen, og giver sikkert en del bremsende turbulens, så der skal konstrueres en dækken, som modvirker den turbulens, om det giver bedre acceleration, har jeg ikke rigtig fået teste endnu, det føltes sådan. Men det har givet bilen, en helt anden opmærksomhed, det kan man se når man køre igennem byen,

1 kommentar:

Anonym sagde ...

l?se hele blog, pretty good